زندگی نامه خواننده حمید عسکری
نام: حمید
نام خانوادگی: عسکری
تاریخ تولد: 1357/7/20
محل تولد: کازرون
تحصیلات: کارشناسی مدیریت صنعتی
تاهل: متاهل
****************************
حمید عسکری در 20 مهرماه 1357 در شیراز به دنیا آمده و از کودکی به همراه خانواده خود به فولادشهر در شهرستان لنجان زرین شهر اصفهان مهاجرت نمود. و بزرگ شده اصفهان است. دو خواهر و یک برادر دارد. تحصیلاتش ربطی به موسیقی ندارد او کارشناس مدیریت صنعتی است.

او خواننده ، آهنگساز و ترانه سرای ایرانی است که با ترانه قسمت معروف شد. فعالیت هنری خود را از سال 84-85 به صورت حرفه ای آغاز کرد. تاکنون 3 آلبوم رسمی (کما 1،کما 2،کما 3) روانه ی بازار کرده. چهارمین آلبوم او خوشبختی در تاریخ 15 بهمن 92 منتشر شد.
اوایل که البوم او به بازار آمد خیلی ها به اسم شادمهر عقیلی فروختند در صورتی که او کسی نبود جز حمید عسکری . رنگ و جنس صدای حمید و شادمهر تا حدی به هم شباهت دارد و این شباهت به نفع او تمام شد. او می گوید : هیچ کس در توانایی های شادمهر شکی ندارد آهنگ های حمید عسکری البته شباهت صدای من و شادمهر چیز طبیعی در عالم موسیقی است چرا که صداها در عین تفاوت ها شباهت های زیادی به هم دارند .

صدای سیاوش شمس را هرگز فراموش نمی کند و صدای محمد علیزاده رو خیلی دوست دارد. غذای مورد علاقه حمید عسگری قیمه های مادرش است. او اصلا اهل اشپزی کردن نیست. وقتی غمگین است می خواند. صمیمی ترین دوست حمید عسکری میلاد ترابی است. با ترانه هایی که خودش گفته ارتباط بیشتری برقرار کرده است چون ترانه ها را با توجه به شرایط روحی خودش گفته است. از میان ترانه ها ترانه بازم دلم گرفته چند روزی که رفتی رو خیلی دوست دارد.

حمید عسکری به رنگ آبی علاقه دارد و از کودکی یک استقلالی دو آتیشه بوده و حتی الان هم با هزار دغدغه کاری که دارد بی خبر از اخبار استقلال و بازی های تیم محبوبش نیست. یکی از با شکوه ترین شبهای حمید عسکری کنسرتی بود که Ahang Jadid Hamid Askari شب تولدش اجرا کرد و با سورپرایز دوستانش مواجه شد.

آلبوم ها:
    دلبریده(۸۶)
    کما ۱(۸۵)
    کما ۲(۸۸) کما ۳(۸۹)
    خوشبختی(۹۲)

منبع : نمناک - / ک - namnak.com